Leveranspolicy
Leveranstid
Vi skickar varan från lagret inom 1-3 arbetsdagar till kunden.
Vi skickar och säljer varor till hela världen och våra leveranser tar under normala omständigheter mellan 8-25 arbetsdagar beroende på vilket leveransalternativ du väljer. Beställningar på helger packas och skickas vanligtvis nästkommande arbetsdag.
Leveransdatum baseras på arbetsdagar och inkluderar alltså inte helger och helgdagar.
Observera att specialbeställningar kan ha en längre bearbetning och tillverkning tid
Om förseningar i leveransen skulle uppstå på grund av omständigheter utanför vår kontroll (Force Majeure) som t.ex. under en pågående global pandemi ansvarar vi ej för eventuella problem som leveranstiden skapat. Vänta upp till 30 arbetsdagar innan du kontaktar kundtjänst om saknad order genom att följa ordern med spårningsnumret angivet.
Om du har frågor rörande leveranser skall du alltid kontakta oss via mail med ämnesraden ”Leverans” för att vi enkelt skall kunna svara så snabbt så möjligt.
Produkterna skickas direkt från vår partners lager för att på så vis kunna erbjuda dig som kund de bästa möjliga priserna. Vi reserverar oss för att eventuella fel kan uppstå i samband med tredjepartslogistiken. Genom att göra ett köp hos oss godkänner du samtliga utav de villkor som finns specificerade på denna webbplats. Vi råder därför er att kontakta oss i förväg om ni har frågor angående köp innan ni ingår ett köpeavtal. Vid eventuella reklamationer eller andra frågor skall du alltid kontakta oss via mail och ingen annanstans för att försäkra dig om att du får svar så snabbt som möjligt.
För alla paket som inte löses ut förbehåller flops.se rätten att debitera dig som kund 200 kronor för uppkomna kostnader för returfrakt och hanteringskostnad.
*Våra leveranstider är endast uppskattade och inte garanterade tider och kan därför variera beroende var du bor i Sverige.
Import moms & tullavgift
Att varorna skickas direkt från vår leverantör utanför EU innebär också att försändelsen i vissa fall kan bli föremål för import moms och tullavgift. Totalt sett sker detta inte särskilt ofta, och i de fall du fått avisering via Postnord om att betala import moms så ber vi dig meddela oss så kollar vi vidare på det.
Tullavgiften (aviseras av Tullverket) blir endast aktuell vid ett deklarerat varuvärde om ca 1600kr och uppåt, därför är importmomsen mer vanligt förekommande.
Var är min beställning?
Din beställning kommer att skickas från vår partners lager inom 1-3 arbetsdagar*, vi skickar ett e-postmeddelande med leveransbekräftelse som innehåller ditt spårningsnummer samt information om leveransen.
Om du fortfarande är osäker på var ditt paket är, vänligen maila oss så kan supportteamet hjälpa dig vidare med detta.
*Vid höga volymer kan processtiden variera uppemot 7 dagar, tiden angiven ovan är endast en uppskattning av vad våra paket vanligtvis brukar ta att processa. Tiderna ovan är ej garanterade frukttider.
Mitt paket kan inte spåras, vad kan jag göra?
Efter att ha fått e-posten för bekräftelse på utskick av din leverans kan det ta upp till 5-7 arbetsdagar tills spårningskoden är aktiv. Om du fortfarande har problem, tveka inte att kontakta oss.